25 Ekim 2015 Pazar

Teknoloji Stajı '15

     Autocad 2015 Essential Training

     Teknoloji stajıma bu sene boyunca sıkça kullanacağımızı duyduğum Autocad ile başladım. Bildiğim tek program olan Rhino ile hiç benzemeyen arayüzü nedeniyle sıkıntılar yaşasam da komutların bilindik olması öğrenme sürecimi kolaylaştırdı. Line, array, offset, ,hatch, join, dimension gibi komutların işlevlerini ve sistemlerini biliyordum. Bu komutları Rhino'da sıkça kullanmıştık fakat bunları üç boyutlu uzayda gerçekleştirdiğimiz için Autocad'deki kullanım alanı olan iki boyutlu hali daha uygulanabilir geldi. Genel olarak basit komutlar ile serbest çizimler dışında bilgisayar ortamında ilk kez mimari çizim yaptım. Bir kat planı çizerek açıklıkların, uzunlukların ve diğer teknik elemanların gösterimlerini öğrenmiş oldum. 

















                          
















    SketchUp 2015 Essential Training  

     Rhino ve Autocad'in teknik özelliklerinden sonra daha çok görsellik üzerine kurulu ve çok daha basit bir kullanıcı dostu arayüzü olan Sketchup'la tanıştım. Bu programda üçüncü boyutun tek bir itme veya çekme hareketi ile sağlanabiliyor olması programın en güzel özelliklerinden biriydi. Sağ , sol, aşağı/yukarı akslarının renkler ile kodlanması ve toolbardaki komutların erişilebilirliği ayrıca takdir ettiğim özelliklerdendi.
    SketchUp Essential Training'de genel olarak şekiller oluşturmayı, onları istediğin konuma ve açıya getirmeyi, renk ve doku vermeyi, istediğim bakış açısından animasyonlar yaratmayı öğrendim.




    Renklendirme, doku verme ve animasyonlar üretilen tasarımın sunumu sırasında tasarımcının en kolay şekilde anlaşılmasını sağlayan unsurlar. Bu programda istenilen her doku bir yüzeye aktarılabiliyor. 


 

  

   

SketchUp for Architecture: Fundamentals

     SketchUp for Architecture , SketchUp'ta öğrendiğim temel komutlar ve program bilgilerini mimari bilgiler ile birleştirerek kullanmaya yönelik bir eğitimdi. Bu sırada SketchUp öğrenmenin yanı sıra bir evin iç düzeni (döşemeler, açıklıklar, merdivenler vs.) hakkında bilgi sahibi oldum. 
     
      Kat planını inceledikten sonra oradaki bilgileri kullanarak planı üçüncü boyuta taşıdım. Belirtilen yerlerde açıklıklar yaratarak kapı pencere gibi sistemleri yerleştirdim. Bu sırada bu açıklıkların işleyiş sistemlerini öğrendim . 




   SketchUp egzersizlerinden biri de yerleşim planı ve bina ilişkisi ile ilgiliydi. Burada yapılacak binanın çevresi ile bağlantısını incelemek için Google Earth ile birlikte SketchUp
kullandım. 



    Egzersizlerden en zorlayıcısı benim için dönen merdivenin oluşturulmasıydı. Sıradan düz merdivenin kat aralığı ve basamak sayısı hesabı en azından anlaşılabilirken dönüş kısmının araya girmesi benim için bu egzersizi teknoloji stajının en zor kısmı     haline getirdi. Fakat bu sırada merdiven boyutlarının evrensel standartları dahil birçok genel bilgi edindim.


Photoshop CS6 Essential Training

    Photoshop programını 'pafta yapmalık kadar' bildiğimden aslında bu program ile neler yapabileceğimi görmek benim açımdan güzel oldu. Fotoğrafların renkleri ile oynamayı hem etik hem de görsel açıdan tatsız buluyorum fakat bir kolaj çalışmasını dijital ortamda yapabilmenin en kolay yolu da Photoshop.
    Bu programın çalışmasında sıradan 'kes-yapıştır'ların yanı sıra fotoğrafın istenilen her şekle sokulabileceğini öğrendim. Adobe'un kullanıcı dostu arayüzü sayesinde Illustrator'da rahat edeceğimi düşünerek Photoshop eğitimini tamamladım.



Illustrator CS6 Essential Training

    Illustrator programını vektörel olmasının verdiği kusursuzluktan dolayı çok sevmeme ve merak etmeme rağmen bir türlü fırsat bulup inceleyememiştim. Photoshop eğitimini tamamladıktan sonra izlediğim videonun büyük bir kısmını aslında görmüş olduklarımı tekrar görerek geçirdim fakat videoyu sadece izlemektense aynı zamanda pratiklerini de yaptığım için bu bir alışkanlık kazanmama neden oldu. Illustrator görselleri birleştirmek için tercih edeceğim ilk program olmasa da logo üretmek gibi grafik tasarıma yönelik ürünlerde kullanacağım ilk program olacak.



SketchUp Rendering Using V-Ray

     SketchUp Rendering, modellenen tasarımların gerçek hayatta nasıl görüneceğine dair bize önizleme şansı taşıyan bir program. SketchUp animasyonları ve renderları birleştiğinde günümüzde tasarlanmış bir oyunun görüntüsü kadar gerçekçi görüntüler elde edebiliyoruz. SketchUp Rendering dersinde ilk önce yaratılan şekillerin gölge durumlarını incelemeyi öğrendim. Örneğin; istenilen ışık animasyonu ile model halindeki evin hangi saatlerde nerelerinden ışık alacağını görebilir durumda oluyoruz. SAğladığı bu üretmeden öngörme rahatlığı nedeniyle SkethUp'ın V-ray rendering dersini çok yararlı buldum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder