4 Aralık 2016 Pazar

Teknoloji Stajı '16

   Teknoloji stajımda bu sene mimarlığın ve tasarımın ayrılmaz bir parçası olan video ve film yapmayı öğrenmek istedim. Geçen sene görselleştirme programlarını yoğun bir şekilde kısa sürede öğrenmeye çalıştığımız için onlara yeterince zaman ayıramamıştım. Tekrar üzerinde durmayı istediğim Adobe Illustrator'da linework çalışmaları yaptım. Birinci sınıfta öğrenmeye başladığımız ama mantığını tam olarak kavramadan ezbere çalıştığımız Grasshopper'da ise yeni geometriler üretmeye çalıştım.


Adobe Premiere Pro Training

   Premiere daha önce basit videolar yapmak için kurcalayarak öğrendiğim bir program olsa da benim asıl olarak yapmak istediğim çift kanallı video enstalasyonunu üretebilmek için daha fazla teknik bilgiye ihtiyacım vardı.
   Beginning seviyesinde olduğum için eğitimin ilk kısmı programın arayüzünü tanımaktan oluşuyordu. 

   Videoları programa import ettikten sonra edit kısmı başladı.



   Yatay kronolojik aksta ilerleyen timeline'a sürüklenerek bırakılan videolar arka arkaya koyulduktan sonra istenilen uzunluklarda kesilerek editlenebiliyor ve buradan 'düz kurgu' tekniği ile üretilmiş bir video çıkarılabiliyor.


    Timeline'da iki video dosyasını V1 ve V2 olacak şekilde iki sekansta aynı anda yürütmek videoların aynı anda gösterilmesine yarıyor. Fakat ikisinin de ekran boyutu aynı olduğu takdirde sadece üstteki video görülebilir. Bu iki videonun aynı anda görülmesinin tek koşulu görüntü boyutlarını değiştirmek. Bunun için Effect Controls penceresindeki scale tool kullanılıyor. 


   İki görüntü de %50 scale edildiğinde ekranın 'aspect ratio'su değişiyor ve iki görüntü de bir ekrana sığabilecek boyutlara geliyor.
   Bu yöntem rönesans resminde başlamış 'diptych' yani çift kanallı görüntü yaratmak için kullanılıyor. 

Sonuç ürün olarak elde ettiğim video yapmak istediğim şeyin hayata geçirilmiş hali olduğu için premiere'de biraz daha bilgi sahibi olduğum için mutluyum. Videonun linki burada.

Lynda.com Premiere Pro eğitimi sertifikası

Grasshopper

   En sık kullandığım tasarım programı Rhino'nun en keyifli plug-inlerinden biri olan grasshopperı biraz daha iyi anlamak için birkaç egzersiz yaptım. Sıfırdan geometriler üretmek yerine internetten bulduğum belli başlı geometrik fenomenleri tekrar üretme yolundan ilerledim.
   Bu geometrilerin oluşumunu rhino terimleri olmadan açıklamak mümkün olmadığı için yarı türkçe yarı ingilizce bir anlatım kullanacağım ( bunun için şimdiden üzgünüm.)

 Simit


   Bir çokgenin bir daire etrafında her adımda birkaç derece rotate edilerek sweeplenmesiyle oluşan geometri. Aslında özel bir ismi yok fakat dosyaya 'simit' adını verdiğim için bu şekilde adlandırmaya devam edeceğim.
   Grasshopperın en iyi yanı üç boyutlu geometrilerdeki parametrik değişikliklerde cisimleri tekrar üretmek zorunda kalmamak. Yani simitin ana elemanı olan çokgen bir üçgen de olabilir bir onsekizgen de. Ya da dönme açıları değiştirilerek dalga efektini veren aksın hareketi değiştirilebilir.


   Kod sistemi baz olarak dairenin merkezini oluşturan nokta, daire , tekrar eden çokgen , rotate tool'u , şekle boyut kazandıran extrude tool'u ve cap tool'undan oluşuyor.Geri kalan her öge bu parametrelerin sayılarını değiştiren slider'lar.

Sonuç ürünler 

Mobius Geometrisi 



Parametrik Duvar 







Adobe Illustrator

    Illustrator'da vektör bazlı çalışmanın en keyifli yanlarından biri linework olarak adlandırılan çizimleri yapabilmek.
Burada üretilen grafiklerin hepsi bir afişin ya da bir kapağın parçası olmaya hazır gözüküyorlar.


   Gezi stajı için Roma temalı bir kapak tasarımı yapmayı planlıyordum fakat çizdiğim binalardan bir desen oluşturma işini yarıda bıraktığım için Photoshopta fotoğraflardan ürettiğim kolaj kapakta yerini aldı. 


Renkli bir görseli monochrome hale getirme denemeleri .


Sadece mimarlık ve çevresindeki şeylerle sınırlı kalmayıp Game of Thrones dizisindeki Baratheon hanesinin simgesini içeren bir ikon denemesi de yaptım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder